torsdag 18 oktober 2012

Sjuk i stugan

Höst, regn och rusk. Jag brukar gilla hösten. Men i år har jag inte hunnit reflektera över den eller ens njuta av den. Jag uppfattade aldrig skiftningen mellan sommar och höst utan trodde på något sätt att sommaren skulle komma tillbaka. Bättre sent än aldrig har jag nu förstått att det är höst och kanske snart vinter.
Sen i juli när vi tog över huset har tiden gått i en rasande fart och vips är det snart november. Nu längtar jag faktiskt tills det är klart. Jag vill kunna krypa upp i soffan med levande ljus, en härlig film och bara kunna slappna av. 
Nu har jag åkt på en förkylning, har feber och ligger på soffan. Men det är inte på det mysiga viset som det kan vara att vara sjuk. Utan snickarna är i gång i huset, så där finns ingen lugn och ro. Jag får istället inta soffan inne hos grannen. Det är inte riktigt samma sak. Jag blir dessutom så rastlös av att ligga still. Jag har massor att göra på jobbet och det stressar mig. Men det enda som hjälper är att sova så det tänker jag ägna denna dagen till. God natt!

Inga kommentarer: