tisdag 2 oktober 2012

Boken om livet

Ordet flytt har många känslor inbakade. När man står där och har lämnat över alla nycklar och säger hejdå till en tom lägenhet är det svårt att hålla klumpen i magen borta. Det finns så många minnen och upplevelse som blir till historia. Jag har haft svårt att veta när det är dags att vända blad. I samma sekund jag bläddrat vill jag gärna bläddra tillbaka. Men min faster skrev något till mig som fick mig att tänka. När jag uttalat mig om flytten, och tro mig det var med mycket oro bakom bokstäverna, skrev hon "Så härligt att avsluta ett kapitel och börja ett nytt". Ja. Det handlar faktiskt om just det. Livet är som en bok och man måste fortsätta fylla den med olika kapitel. Står man stilla blir det en väldigt tunn bok och varken speciellt rolig eller lärorik. När det känns jobbigt att lämna något gammalt och ge sig in i något nytt kommer jag tänka på livet som en bok.


För övrigt gick flytten bra och jag vill rikta ett jättetack till alla som hjälpte oss med flytt och städ. Huset börjar verkligen ta form och det kommer bli sååå bra. Renoveringsbilder kommer. Så småningom.

Inga kommentarer: