fredag 26 oktober 2012

Det perfekta glaset

Första gången jag såg detta glaset blev jag förälskad. Hemsk vad lätt jag blir förälskad i saker. Det är väl lite drygt ett år sedan nu. Det är väldigt många butiker som säljer de och känns numera väldigt vanligt. Därför har jag letat länge efter något liknande glas, fast kanske i kristall. Tyvärr hittar jag inget som är lika perfekt som detta. Detta är ett allglas utan dess like. Man kan dricka kaffe, te, whisky, mojito, vatten, mjölk eller vad man nu kan tänkas vilja dricka. Det är alltså helt perfekt.
Jag faller nog tillbaka på att köpa glasen ändå. De är billiga, vilket är bra när olyckan är framme. Då svider det inte så mycket. Lägg märke till att jag skrev när olyckan är framme. För så är det i vårt hushåll. Vi har slagit sönder fler glas än jag längre kan räkna till. Av den dyra sorten. Då svider det.
Ja. Så får det bli!

Inga kommentarer: