torsdag 6 september 2012

En vardagsuppdatering

Mitt liv kretsar mest runt arbete, både på jobbet och i och kring huset. Det är många beslut som ska tas och mycket som ska göras. För tillfället känner jag en viss oro över att det inte blir klart till inflyttning. Men det är bara att jobba på. Huset börjar ta form, isoleringen till golv och väggar är gjord, innerväggarna är uppsatta och elen är i största del dragen. Idag har brunnsborraren varit där och vi är inte längre utan vatten. Till helgen placeras golvvärmen dit och inom en snar framtid kommer även golvet på plats. Men det är mycket som är kvar. Nästa vecka ska fönsterna skickas från fabriken sen ska de bytas, ventilationen ska göras, elen ska kopplas, badrummet ska kaklas, badrumstillbehören ska beställas, golvet ska läggas, innerväggarna ska stängas igen, köket ska monteras. Ja, ni förstår. Vi har häckarna fulla.
Mitt i allt det här flyger jag till Italien och tar några dagars semester. Jag hör själv hur illa det rimmar. Men jag kommer förhoppningsvis hem med ny energi och lite goda viner. Inte fy skam.
Nu tutar L på mig, på med snickarbyxorna.

Bilder lånade

Inga kommentarer: