måndag 20 augusti 2012

Vill tillbaka.

Jag har haft en helt underbar vecka där vila har stått högst upp på to-do-listan. Med 35 grader i skuggan befann jag mig mest i vattnet eller under parasollet. Det är första solsemestern som jag inte har pressat stackars kroppen till en ond solbränna, utan har bara myst under min solhatt. Det känns hälsosamt och trevligt!

Vi bodde på ett hotell som heter Sunrise Hotell i Fig Tree Bay, vilket jag starkt kan rekommendera. Personalen var urtrevlig och hotellet var jättefint. Drinkarna var goda. På eftermiddagen serverade de kalla handdukar till pannan och färsk frukt vid solsängarna. Man fick nya badhanddukar varje morgon och en solsäng med tillhörande parasoll abonnerat hela veckan. Vi blev ordentligt upppassade så det gick minsann ingen nöd på mig.

Nu är jag tillbaka i verkligheten. På dagtid är jag på kontoret och på kvällstid är jag i huset och renoverar. Jag känner att jag lever!

Inga kommentarer: