måndag 4 februari 2013

Underbar helg


Helgen har ett ord - underbar! 
I fredags hade jag utskick på ett projekt som jag slitit med både vaken och sovande tid. Det firade jag genom att sluta tidigare och gå på tårtkalas hos min fina vän Anna. Hon fyllde år och bjöd på tårta. Hon och hennes man har en helt fantastiskt vacker lägenhet, och jag kommer ge ett smakprov i nästa inlägg. Efter tårta kommer vin? I alla fall om det är fredag. Vi delade en trevlig stund med gott vin innan jag och min karl begav oss vidare till våra gemensamma vänner A och N. Där bjöds det på riktigt god mat, dryck och trevligt sällskap.  En helt perfekt fredag!
I lördags morse sov jag lite för länge. Så pass länge att jag missade att hämta min bror på Bromma flygplats. Men efter lite frukost spenderade vi dagen tillsammans och på kvällen anslöt M & C. Mat, dryck och brädspel. Väldigt trevligt! Speciellt eftersom jag vann. 
Söndagen färdades jag 20 mil i bil. Min bror skulle på kurs och en lillasyster i sina bästa år, som jag är, körde givetvis dit honom. På hemvägen åkte jag förbi M & C för att ta en titt i nya lyan. Jag tryckte i mig några Ballerinakex innan vi åkte hem för att snöra på oss skrillorna. Vi susade runt på isen i solnedgången. Så himla mysigt. Tills L plumsade i. Men sånt händer.

Idag har varit pissväder och jag vill ha vår med ljusa kvällar och varma vindar. Ge mig, ge mig, ge mig!

Inga kommentarer: