fredag 6 juli 2012

Semester!


Klockan ringde 06.00, vaknade inte förrän 07.15. 08.30 sprang jag in med grus i ögonen på kontoret. 11.30 skulle möta upp M.Å på Fåtöljen för en liten lunch. Jag fastnade på jobbet och fick halvspringa till tunnelbanan. Tappade min plånbok. Helt isolerad från verkligheten med musik i öronen vaknar jag till av att en tant står och drar i min arm, viftandes med min plånbok. Tack snälla tant!
Fortsätter att rusa till min lunchdate. Utanför står en bunt karlar i snickarbrallor, jag känner iakttagelse och givetvis vinglar jag till med mina klackar och vrickar foten precis framför näsan på allihop. Orutinerat! Jag känner hur gulligt röda mina kinder blir.  Men, äntligen framme! Jag haltar in, beställer min mat och lämnar snällt fram mitt kort, ”Medges ej”. MEN, vad är nu detta, tydligen har jag varit ute och shoppat. Tack Swedbank för din app! Dundrar ner i fåtöljen mittemot min lunchdate och pustar ut! Kolossalt trevlig lunch by the way!

Nu har jag gjort en energiutredning på ett stort projekt och ska alldeles strax strukturera upp mitt arbete jag ska göra efter semestern. För ja, snart går jag in i en tre veckors semesterbubbla. Ikväll ska jag dricka bubbel med mina vänner och det ska bli fantastiskt gott. Välförtjänt dessutom!

Vacation, here I come!


1 kommentar:

Kusin C sa...

Haha snacka om kaos, hoppas allt löste sig tillslut :)