torsdag 23 februari 2012

En kväll med J




Ska man äta indisk mat finns ett ställe som verkligen kör på känsla. På Indira kan den indiska upplevelsen inte bli fel. Jag har dock aldrig varit i Indien men skulle kunna ana att det känns som på restaurangen.
Vi blev hänvisade till finrummet, ett rum på cirka 2m². Rummet var utsmyckat med konst längst väggarna, men om den var indisk, det vågar jag inte svara på. 
Ljusnörd som jag är kunde belysningen inte undkomma mitt tyckande, så mitt umgänge fick så snällt sitta och lyssna på mina ljusanalyser. Ljusnivån var mycket låg, så låg att det var svårt att läsa av menyerna. Men efter 5-10 minuter hade ögat adapterat sig och miljön upplevdes istället som mysig.
I det lilla rummet kunde vi avnjuta vår måltid, helt isolerade från övriga gäster.
Ett bra ställe som vi absolut kommer besöka igen!



Efter måltiden avnjöt vi en mojito på Himlen därtill i Skrapan
för att sedan traska vidare i regnet till Ljungrens och en av mina favoritdrinkar, Juicy Fruit!
Efter härliga skratt och goda drinkar tackar jag J för en toppenkväll!

Inga kommentarer: